Siti Nurhaliza Melahirkan Bayi Perempuan Setelah 11 Tahun Menanti

Monday, March 19th 2018. | Artist

Siti Nurhaliza yang tak lain adalah penyanyi terkenal asal Malaysia sepertinya tengah dirundung kebahagiaan. Hal ini tak lain adalah karena dirinya baru saja dikaruniayi seorang anak berjenis kelamin perempuan. Ini merupakan penantian panjang dari sang diva pop Malaysia yang telah menunggu hingga 11 tahun lamanya setelah menikah dengan Khalid Mohd Jiwa.

Kebahagiaan Situ Nurhaliza akhirnya terwujud pasca dirinya akhirnya melahirkan seorang bayi dari rahimnya sendiri. Berita kelahiran sang putri ini pun langsung diumumkannya lewat akun media sosial pribadinya.

“Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi perempuan di sebuah pusat perubatan di ibu kota, kira-kira jam 8.17 pagi. Beliau melahirkan bayi seberat 3.55 kilogram itu secara pembedahan. Siti dan bayi berada dalam keadaan baik dan buat masa ini hanya membenarkan kaum keluarga terdekat saja untuk melawat.” tulis Siti.

Dalam postingan tersebut, Siti Nurhaliza juga menyebutkan bahwa saat ini putrinya dan juga tentunya dirinya dalam keadaan sehat dan tak kurang satu apapun. Namun, dirinya pun berharap adanya waktu untuk dirinya bisa pulih seperti sedia kala.

“Suami beliau, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa melahirkan rasa syukur kerana segalanya telah selamat. Apa yang penting bagi beliau adalah proses melahirkan berjalan dengan baik, isteri dan anaknya juga sihat. Siti dan suami juga ingin mengucapkan terima kasih di atas doa dan sokongan daripada ahli keluarga, rakan-rakan, peminat dan juga pihak media sejak dari awal kehamilan sehinggalah melahirkan.”

Siti Nurhaliza bersama degan suami sengaja melahirkan di hari Senin, 19 Maret 2018 karena bertepatan dengan 1 Rajab. Dimana dalam bulan Islam, Rajab sendiri merupakan bulan dimana Nabi Muhammad SAW dilahirkan.

Foto dan juga nama anak dari Siti Nurhaliza sendiri belum dipublikasikan, namun akan segera diumumkan nanti.

Selamat Dato Sri Siti Nurhaliza dan juga suami.

tags: ,